Hoe heten mensen uit Laos? - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marijke Linnartz - WaarBenJij.nu Hoe heten mensen uit Laos? - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marijke Linnartz - WaarBenJij.nu

Hoe heten mensen uit Laos?

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

07 December 2013 | Laos, Luang Prabang

BOE!! Dat kun je hier in Laos heel hard roepen en dan gebeurt er helemaal niets.

Even een snel berichtje om te laten weten dat we de busreis gewoon overleefd hebben. We hadden ons erop ingesteld dat het minstens 30 uur zou duren en dat de bus hooguit 3 keer zou stoppen, dus we hadden een enorm voedselpakket samengesteld (dit zou ik te allen tijde aanraden als je van plan bent vrienden te maken aan boord) en oordoppen en slaapmaskers bij de hand gehouden. Het viel ons echt INTENS mee!! We lagen redelijk goed gestrekt en hadden in the end zelfs nog twee bedden geconfisceerd om onze rugzakjes op te droppen ("is het asociaal om dat te doen?" "uhh ja waarschijnlijk wel.." "maar die bedden worden nu niet gebruikt" "nee, best zonde eigenlijk" "waarom komt niemand anders op het idee om daarop te liggen!?" "ik vind dat wij dat gewoon kunnen doen" "ja, we zijn wel ongeveer de langste mensen aan boord"), en hoewel we maarliefst 2uur aan de grens moesten wachten op een superdoei-stempeltje van Vietnam en een visum voor Laos, hebben we er uiteindelijk een acceptabele 28 uur over gedaan. Met tussenstops!

En nu zitten we al vier dagen in Luang Prabang. Het is hier echt utopisch. Rust, aardige mensen (heel relaxed), lekker weer, eindelijk weer eens drinken, meteen weer teveel drinken, bowlen; wij vermaken ons wel. We gaan zo naar wat ik per ongeluk de hele tijd the Asian Nicaraguafalls noemde, maar het zijn de Asian Niagarafalls, namelijk de Kuang Si Falls. Watervallen dus. Hele mooie, schijnt.

Morgen gaan we naar Vang Vieng, heel verantwoord tuben en chillen. Van daaruit verder naar het zuiden.

Foto's komen echt een keer! As we speak uploadt Marin er een paar op facebook.

Sabaidee!!

  • 07 December 2013 - 07:30

    Daphne:

    Lieve Rijkie! Wat leuk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat! Nu lekker reizen, geniet er van!! En weet je al wanneer je naar Aussie komt en waarheen ongeveer? En heel goed aan het profiteren van alle gratis dingen lees ik! Het woord 'free' is echt m'n lievelings en ik moet nog altijd lachen om die hilarische uitspraak van jou toen 'gratissss, whoop whoop'! Veel liefs, ook voor Benny! X Daphne

  • 07 December 2013 - 10:38

    Louise:

    Rijkkkk, wat leuk om weer wat van je te lezen!! Klinkt heel goed allemaal! Ik ben inderdaad benieuwd naar foto's maar ik wacht heeel geduldig! Wat vet dat de echte reis dan toch echt begonnen is! Hou ons af en toe op de hoogte van waar je allemaal uithangt(: een hele dikke kus op je lieve bol!
    I lost the game!
    Xxxxxx

  • 07 December 2013 - 11:11

    Jocelyn:

    Hee Rijkie,

    Wat leuk dat je in Laotianen(?)land zit.. Ik vond Laos een van de mooiste landen, samen met Myanmar (zorg wel dat je meer dan genoeg geld meeneemt!). In Laos ben ik nog verder naar het noorden geweest. Luang Nam Tha, waar ik echt een onvergetelijke trekking heb gedaan ( eenkhoorn gegeten), en Huay Xai. Daar heb ik de Gibbon Experience gedaan, ook onvergetelijk! Ik heb van mensen destijds gehoord dat er een plek is in het noorden, waar je alleen met de bus kunt komen, ook leuk is (geen idee neer wat daar te doen was).. Verder ben ik niet in het zuiden van Laos geweest, maar the 3000 Islands schijnen heel chill te zijn.

    Veel plezier en geniet ervan!:)

  • 07 December 2013 - 11:32

    Arjen :

    Rijkie!

    Ik ben stiekem jaloers dat je daar zit! Leuk om te lezen je verslag! Met de foto's van Marin erbij word ik alleen nog maar jaloerser dus geniet er maar heel erg van! Ik ben benieuwd naar de rijkieaanse beschrijving van de watervallen en vang vieng dus beloof je weer een verslagje?

    Liefs arjen

  • 09 December 2013 - 13:25

    Amarens:

    Heee lieverds!!

    Wow lekker zeg zo'n busreisje van 28 uur. What doesn't kill you makes you stronger. Heel veel plezier in Laos jullie twee giants! en ik ga nu de foto's van Benny bekijken! Dikke kus love jullie :)

  • 18 December 2013 - 16:39

    Marijke:

    Guys! Leuke reacties, gracias!! Daph, ik vlieg 7 maart naar Sydney en dan ga ik meteen naar Melbourne en daar vandaan omhoog (tot Brisbane of Cairns, even kijken). Waar ben jij rond die tijd?? En hoe heb je het so far? Ik hoor dat kaas echt een delicatesse is in Aussie dus misschiej moet ik wat meenemen om mee te ruilen;)
    Joc! Wat leuk om van je te horen. Laos is inderdaad prachtig. We zijn helaas niet noordelijker gegaan dan Luang Prabang en verder alleen Vang Vieng gezien en 4000 islands (met de bus wel door Vientiane en Pakse gereden; zag er niet heel uitnodigend uit), maar ik denk dat ik voor Laos nog wel een keer terugga. Myanmar gaan we in januari heen! Met genoeg kreukvrije dollars die niet ouder zijn dan uit 2006.. wat een gedoe hè?! Heb je verder nog must sees? En Arrie: tuurlijk!! Nu eerst even verder inlezen voor ons uitstapje naar de killing fields morgen. Ik schrijf snel weer wat. Dikke kussen voor jullie vanuit Phnom Penh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 22 Nov. 2013
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 5700

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2013 - 19 April 2014

Zuid-Oost Azie en Australie

Landen bezocht: