Sawadeepimai! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijke Linnartz - WaarBenJij.nu Sawadeepimai! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijke Linnartz - WaarBenJij.nu

Sawadeepimai!

Door: Nog steeds Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

03 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Oeiii veel te vertellen! En het zou suf zijn om er zo'n en toen en toen en toen-verhaal van te maken. Dus voor mijn gemak en jullie plezier even een paar hoogtepunten sinds Vang Vieng in Laos (sindsdien zijn we naar 4000 islands geweest bij de grens met Cambodja, daarna naar Kratie, Phnom Penh, Kampot, Sihanoukville, Koh Rong en Siem Reap geweest).

- Tuben in Vang Vieng. Hilarisch. Heerlijk weer, helder water en leuke mensen om mee te drinken. In totaal hebben we niet meer dan 15 minuten in zo'n band in het water gelegen, maar been there, got the hotpants! En een waterdicht zakje om ons geld in te vervoeren. Handig voor alle regenwouden die we nog gaan trotseren.

- Brommeren in Kratie. We hebben brommertjes gehuurd (niet zulke roze Vespa's met zilveren playbunnylogo's als sommige mensen vroeger altijd hadden -Amarens?- maar degelijke scooters zoals zanger Rinus ook rijdt) en zijn daarmee langs de Mekong naar een dolphin viewing point gereden. Dolfijnen gezien vanuit een bootje, vet!! Ik was wel een beetje misleid door Flipper -zo mooi zijn ze niet- en Sea World, want die beesten springen echt niet de hele tijd voor de lol meters hoog het water uit, maar we hebben er heel veel gezien en dat is best bijzonder, want ze sterven uit. Met een omweg zijn we weer terug naar Kratie gereden en ook dat was een hele ervaring, want het is daar helemaal niet zo toeristisch en we waren een hele bezienswaardigheid.

- S-21 Prison en Killing Fields in Phnom Penh. Heel intens. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vrij weinig tot niets van de geschiedenis van Cambodja afwist, maar ik heb nu wel een idee gekregen. Bij de gevangenis zijn we rondgeleid door een vrouw die de Khmer Rouge "overname" van heel dichtbij heeft meegemaakt en bij de Killing Fields hadden we een -emotieloos ingesproken, maar informatief prima- audiotour. We hebben een paar dagen geleden nog een meisje ontmoet dat "geen tijd had voor deze bezienswaardigheden", maar dan ben je naar ons idee niet echt in Cambodja geweest.

- Witte kerst op Koh Rong, sneeuwmannetjes van het witte zand. Happy days. "Huh het is eind december?!" Zie een paar foto's op facebook. Heel veel mooie verhalen, maar vooral van die "had je bij moeten zijn".

- Angkor Wat. Na een paar dagen gestrekt op het strand was het weer tijd voor iets cultureel verantwoords, dus we hebben ons een dagje met de tuktuk laten rondrijden langs de verste tempels en de sunset gezien en de volgende dag hebben we fietsjes gehuurd en zijn naar de grotere tempels gefietst. Mooi hoor (!) maar we hebben wel een kleine overdosis aan tempels gehad nu. Een of andere stomme aap heeft Marin gebeten, dus we zijn voor de zekerheid langs het ziekenhuis geweest voor een rabiesvaccinatie, die we in Bangkok nog een keer moesten halen.

- Oud&Nieuw in Bangkok. Zo bijzonder!! We hebben hele leuke Nederlanders ontmoet en hebben met zijn zessen de countdown meegemaakt op een plein met duizenden Thai. Zo ingetogen als zij even een kortstondig gilletje van geluk uitbrachten rond 0:00u, hebben wij elkaar allemaal Hollands hardop the happiest of new years gewenst en daarmee heel wat bekijks en (sneaky) foto's gekregen. We hebben vervolgens iedereen in het Thai een gelukkig nieuwjaar gewenst (Sawadeepimai dus) en de avond heel classy afgesloten tussen de touristen op Khao San Road.

Het is gelukkig pas de 3e dus zoveel boeiends is er niet meer gebeurd. We hebben een visum voor Myanmar weten te bemachtigen (de rij voor de ambassade was zo lang dat je volgens mij eerder de Mona Lisa had gelikt na de rij voor het Louvre) en vliegen morgen naar Mandalay. Daar reizen we naar Yangon, van waaruit we weer terugvliegen naar ons beloved Bangkok.

Ook namens Marin nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en pas op voor apen! Liefs, "M&M"

• 03 Januari 2014 - 11:33

Louise:

Allereerst voor jullie ook Sawadeepimai (hoe spreek je dit uit??)! En wat leuk om weer een update te krijgen! Ik weet niet meer wat ik nog meer wilde zeggen dus ik hou hier maar al weer op voordat er hier een onzin verhaal komt te staan (wat nu eigenlijk al redelijk vorm begint te krijgen). Dikke kusssss en ik spreek je snel!! Xxxxxx

• 03 Januari 2014 - 14:25

Joost:

Dames heel erg veel plezier in Myanmar!! We zijn jaloers en proberen weer te wennen aan het Nederlandse leven. Niet meer hoeven squaten enzo.
    O&N was memorabel met jullie!!
    X van ons

• 04 Januari 2014 - 12:04

Amarens:

Hoi lieverds,

wat een fijn en overzichtelijk verslag zeg ;). Ben blij dat m'n scooter er in voorkomt, je hebt stijl of je hebt het niet... Anyway het klinkt allemaal heel goed! Ben benieuwd hoe jullie de oud en nieuw nacht 'classy' hebben afgesloten...? Ik kan me hier niet zoveel bij voorstellen.

Benny wat stom dat je door een aap bent gebeten!! Gaat het ondertussen goed met je of is je haargroei exponentieel gestegen? Over jullie foto's.. Ben, je hebt een goed kleurtje maar ik moet zeggen dat Marijke voor haar doen ook wel echt een kleurtje heeft hoor (;)).

Geniet nog daar lieverds!! xxxx Am

• 04 Januari 2014 - 14:03

Janne:

Hahaha, heerlijk beknopt verhaal Rijk! Zo jaloers.. wist ook niet veel van cambodja (net even opgezocht.. sog sog sog). Wat een feest!! Maar goed dat jullie dit wel hebben bezocht, hoort er toch ook zeker bij. Kijk uit naar meer verhalen en ben jaloers op je kleur (mede gingerhuid hier!!)

Love!! en natuurlijk ook Sawadeepima!!

xx Jannie